X-LIFE TRENINGS- OG MOTIVASJONSBLOGG

Velkommen til vår blogg! Her finner du treningstrender, treningsprogrammer, tips til øvelser og masse treningsmotivasjon! X-LIFE skal inspirere og motivere til en aktiv livsstil. Tips oss gjerne om temaer du vil lese om: salg@x-life.no

Intervalløkter med Pernille Ski Torp

Noen ganger er det vanskelig å holde jevn pace hvis man løper på bane eller asfalt, derfor er det nydelig med økter på mølla. 

Vektvester bygger fysisk og mental styrke uansett hvor du er

Bruk vektvest som en del av din trening. Vektvest er anbefalt å bruke av coach og personlig trener Martin Johnsrud Sundby fra TV-programmet 16 Ukers Helvete.

Tredemølle - Gjør deg klar til løping inne!

Disse 4 effektive intervalløktene gjøres unna i en fei og løfter kondisen betraktelig.

Oppvarming på beindagen

It's legday people! Hvordan du forbereder deg til selve treningsøkten er svært viktig om du ønsker optimale resultater. Vi vil absolutt anbefale at du utfører dynamisk oppvarming og aktiveringsøvelser før du starter på selve hovedøvelsene!

Begrenset av grepet på trening?

Den beste rumpeøvelsen

Push-ups rookie? Ikke nå lenger!

Tre øvelser til en veltrent rumpe

Unngå ryggskader med disse 3 gode øvelsene

Rå slyngeøvelser for en fit fysikk

3 undervurderte mageøvelser

Vi viser deg hvilke alternative spesifikke mageøvelser du bør trene!

8 gode styrkeøvelser på matte

Har du en treningsmatte kan du enkelt få til en solid treningsøkt ute eller inne! Her finner du 8 øvelser du prøve prøve

Bli sterkere i CrossFit

Her får du noen gode tips til hvordan du kan bli sterkere i CrossFit!

Bør du trene splitt eller fullkropp?

Er det mest effektivt å trene hele kroppen hver gang man trener, eller bør man splitte opp slik at man sliter ut hver muskel en gang per uke? En ny studie ønsket å finne et tydeligere svar på dette spørsmålet.

Enkle steg til sprettrumpe!

Rumpetrening er i vinden som aldri før og mange kvinner (og heldigvis menn) ønsker seg en rumpe som er mer fyldig og spretten. Vi viser deg hvordan.

Fire viktige grunner til at du som kvinne ikke skal trene som en mann

Det har satt seg en idé om at kvinner skal trene på samme måte som menn, og også de samme musklene som menn.

Glutebride - derfor får du ikke kontakt med rumpa!

Glutebridge er i vinden som aldri før. Kanskje er du en av dem som føler det tar alle andre steder enn rumpa?

Restitusjon for best mulig treningsutbytte

Er du en av de som trener og trener uten å komme i bedre form, eller føler du deg tung, treg, sliten og trøtt etter en periode med mye trening? Da har du høyst sannsynlig mye å hente på restitusjonen!

10 øvelser med fitnessball og medisinball for hjemmetrening

En ball, enten en fitnessball eller en medisinball, er et perfekt verktøy for hjemmetrening. Øvelsesmulighetene er store, og her gir vi deg noen eksempler.

7 Kettlebelløvelser du må prøve

Under har vi samlet syv helt rå kettlebelløvelser som du kan gjennomføre for å få kroppen til en gresk gud! Eller i alle fall for å bli sterkere, mer utholdende og få bedre fleksibilitet, stabilitet og balanse.

Slik lager du ditt eget treningsprogram

Det du trenger å vite for å kunne skreddersy treningsprogram på egen hånd!

Treningsprogram: 3 dagers program for jenter

Selv om de grunnleggende treningsprinsippene gjelder for både gutter og jenter er det ting som tyder på at jenter burde trene noe annerledes enn gutter.