Gratis frakt

Gratis bytte og retur

1-4 dager levering

Over 700 000 ordrer sendt i Norge

Derfor bør du bruke en treningsdagbok!

Et sikkert tips for å holde motivasjonen oppe er å følge med på din egen progresjon. Mestringenfølelsen som kommer når du vet at du har løftet tyngre, løpt raskere eller mistet noen centimeter motiverer til å fortsette.

Sommerferien er for de fleste over for denne gang og det er på tide å komme tilbake til dine gode vaner med jevnlig trening og et sunt kosthold. Denne høsten skal bli super og du skal oppnå de målene du setter deg med treningen, ikke sant?

August er en tid hvor treningssenterene fylles opp av motiverte mosjonister, dessverre avtar denne entusiasmen ofte etter kun noen få uker. Dagene blir kaldere og mørkere, treningsmotivasjonen daler og målene virker stadig mer uoppnåelige. Plutselig er det flere uker siden du så innsiden av treningssenteret sist.

Dette er dessverre realiteten for veldig mange. For at dette ikke skal skje deg er det viktig at du er klar over hvor viktig det er å jobbe med å holde motivasjonen ved like, sette deg klare mål om hva du vil oppnå og minne deg selv på dette hver dag. For å oppnå gode treningsresultater er det helt nødvendig med kontinuitet, du må jobbe hardt over en lengre periode. Ikke gi deg når ting begynner å bli litt vanskelig, det er så mye hardere å starte fra bånn av igjen.

Et sikkert tips for å holde motivasjonen oppe er å følge med på din egen progresjon. Mestringenfølelsen som kommer når du vet at du har løftet tyngre, løpt raskere eller mistet noen centimeter motiverer til å fortsette. Den beste måten å gjøre dette på er å ta i bruk en treningsdagbok for å skrive ned dine mål, ditt utgangspunkt og så loggføre treningsøkter og resultater for å se svart på hvitt hvordan du stadig nærmer deg målet ditt.

X-life ny treningsdagbok har fokus kun på logging av trening. Her får du logget over 80 treningsøkter uten forstyrrelser av reklame og tips.

Boken består av 180 sider i A5 format med frostet perm foran og bak som gjør at boken holder seg bedre. Hver treningsøkt logges over en dobbeltside.

Vi har gjort plass til å logge dette:

  • Oppvarming

  • Styrketrening med opptil 11 øvelser og 6 sett per øvelse

  • Kondisjonstrening, velg mellom lanskjøring og intervaller

  • Valgfrie felt med opptil 8 øvelser hvor du selv velger hva du skal logge (tid, kg, distanse osv.)

  • Kommentarer til økten

  • Tid brukt

  • Energinivå

Slik bruker du den:

Skriv ned hvilke øvelser du skal gjøre før du starter så du har en klar plan for økta. Deretter noterer du ned hvilken vekt du har brukt, hvor mange repetisjoner du har gjort og om du skal øke eller bli på samme vekta neste gang du trener. På denne måten forsikrer du deg om at du får en jevn progresjon og dermed vil du kunne få de resultatene du ønsker ut av treningen. Du finner treningsdagboken her!


Sist oppdatert:  13.10.2018 | Kategori: Kjøpsguide

Foto: @coacholsen

 Team X-life