Gratis frakt over 800,-

Gratis bytte

Lynrask levering

850 000+ ordrer sendt

Slik gjør du tacoen sunnere illustrasjon 1

Slik gjør du tacoen sunnere

Da var det endelig fredag og det er vel flere enn meg som har gledet seg til fredagstacoen?

Slik gjør du tacoen sunnere illustrasjon 2

I helgen synes jeg det er lov å kose seg litt ekstra med god mat og kanskje til og med noe godt i glasset. Men man bør jo ha i bakhodet at om man koser seg litt for mye både fredag, lørdag og søndag utligner det fort jobben man har gjort resten av uka med sunn mat og trening (spesielt om man da ønsker seg ned i vekt).

Kosemat for meg er hovedsakelig taco og pizza og for ikke å glemme noe av det beste jeg vet som er sushi (det er jo ganske sunt, så heldig med den). Heldigvis er det noen enkle grep man kan ta for å gjøre denne kosematen ganske så sunn. Man trenger selvfølgelig ikke gjøre dette hver gang, men inniblant om man som meg spiser dette flere ganger i uken 

Taco

  • Bytt ut kjøttdeigen med karbonadedeig. Her er det ganske mye å hente ettersom dette er noe man spiser mye av.

  • Bytt ut lett-rømmen med mager kesam. Som du kan se er det store forskjeller i fett- og kaloriinnhold!

  • Bytt ut taco-skjell og wraps med speltlomper.

  • Bytt ut den vanlige Norvegiaosten med den lettere typen.

Slik gjør du tacoen sunnere illustrasjon 3

Nytes med den beste samvittighet!


Sist oppdatert:  18.10.2018 | Kategori: Kosthold

Foto: @kriweb

Mai Linn Michalsen