Fri frakt over 500,-

Gratis bytte og retur

1-4 dager levering

Over 700 000 ordrer sendt i Norge

X-LIFE BLOGG - TRENING

Velkommen til treningsdelen av vår blogg! Her finner du øvelser, treningsprogrammer tips og triks som hjelper deg på veien mot dine mål!
Vi vil inspirere og motivere til en aktiv livsstil som gjør deg sterkere både fysisk og mentalt, og som gjør deg klar for et liv fylt av action, adrenalin og smil!

Tips oss gjerne om temaer du vil lese om: salg@x-life.no


kvinner og trening

Fire viktige grunner til at du som kvinne ikke skal trene som en mann!

Noen ganger kan man få følelsen av at kvinner blir sett på som annenrangs menn, uten stort potensiale på gymmet. Det har også satt seg en idé om at kvinner skal trene på samme måte som menn og også de samme musklene som menn.
mini bands

Minibands: Slik aktiverer du rumpa!

Hvis du ønsker å få mer ut av rumpeøvelsene dine, så bør du følge disse tipsene!
splitt eller fullkropp

Bør du trene splitt eller fullkropp?

Er det mest effektivt å trene hele kroppen hver gang man trener, eller bør man splitte opp slik at man fullstendig sliter ut hver muskel en gang per uke?
treningsprogram

Slik lager du ditt eget treningsprogram!

Det du trenger å vite for å kunne skreddersy treningsprogram på egen hånd!
dup treningsprogram

DUP-treningsprogram for råtasser

Det finnes utallige måter å sette opp en treningsplan på, men hvordan skal du vite at det du gjør faktisk gir resultater? Noe av det beste forskerne har klart å komme opp med for økning i styrke og muskelmasse; DUP-trening.
push ups

Push-ups rookie? Ikke nå lenger!

Sliter du med push ups? Skulle du ønske du kunne vise gutta på senteret hvordan push ups skal gjøres? Sjekk ut denne artikkelen og denne geniale kroppsvektøvelsen vil bli en del av treningsprogrammet ditt!

Tredemølle - Gjør deg klar til løping inne

Variasjon og intensitetsstyring er viktige stikkord for å lykkes med løpetreningen inne på tredemølle. Vi har tredemøller som passer perfekt til hjemmebruk!
pupper, silikon og trening

Pupper, silikon og trening!

Har du eller vurderer du silikoninnlegg? Er du bekymret for hvordan dette vil påvirke treningen din? Sjekk ut denne artikkelen for å få svar på dine spørsmål.
kettlebell

Kettlebells - 7 helt rå øvelser du må prøve!

Vi har samlet syv helt rå kettlebelløvelser som du kan gjennomføre for å få kroppen til en gresk gud! Eller i alle fall for å bli sterkere, mer utholdende og få bedre fleksibilitet, stabilitet og balanse.

Oppvarming/aktivering på beindagen!

It's legday people! Hvordan du forbereder deg til selve treningsøkten er svært viktig om du ønsker optimale resultater. Vi vil absolutt anbefale at du utfører dynamisk oppvarming og aktiveringsøvelser før du starter på selve hovedøvelsene!
slyngeøvelser

Slyngetrening: Rå øvelser for en fit fysikk!

Å trene med slynger er en supereffektiv treningsform som kan tilpasses til alle nivåer og gi deg både forbedret styrke, kondisjon, stabilitet og balanse.
treningsprogram

Treningsprogram: 3 dagers program for jenter

Selv om de grunnleggende treningsprinsippene gjelder for både gutter og jenter er det ting som tyder på at jenter burde trene noe annerledes enn gutter
tren ute i naturen og få mer motivasjon

Tren ute i naturen og få økt motivasjon!

Har du ikke tilgang til treningssenter eller ønsker du rett og slett nye impulser? Sjekk ut hvordan du kan få en fullverdig treningsøkt ute i det fri!
forbrenn fett med styrketrening

Forbrenn mer fett ved å trene styrke!

For å få en stram kropp er du nødt til kvitte deg med fett, samtidig som du fyller ut med større muskler. Mange tyr til timevis med løping eller spinningtimer for å gå ned i vekt, men husk at det er hovedsakelig fettet du vil bli kvitt, ikke muskler!
medisinball

10 øvelser med fitnessball og medisinball for hjemmetrening eller ferie

En ball, enten en fitnessball eller en medisinball, er et perfekt verktøy for hjemmetrening. Øvelsesmulighetene er store, og her gir vi deg noen eksempler
ryggøvelser for å unngå ryggskader

Unngå ryggskader med disse 3 gode øvelsene!

Det er veldig mange muskler som er med å påvirke rygghelsen vår, noe som betyr at trening av dette området burde skje med en stor variasjon av øvelser.
rumpeøvelse

Den beste rumpeøvelsen!

En godt trent rumpe er noe de aller fleste jenter som trener ønsker å oppnå, men for å forstå hvordan vi kan trene rumpen på best mulig måte må vi først forstå dens anatomi og funksjon.
splitt eller fullkropp

Glutebridge - Derfor får du ikke kontakt med rumpa!

Glutebridge er i vinden som aldri før, og visst er det en flott øvelse om du får den til. Men kanskje er du en av dem som føler det tar alle andre steder enn rumpa?
øvelser til en veltrent rumpe

3 øvelser til en veltrent rumpe!

En veltrent rumpe ligger svært høyt på ønskelista hos de aller fleste jenter. Det er rett og slett blitt trendy med stor rumpe og det er jo kult, for det er faktisk noe vi alle kan gjøre noe med. Så lenge man er villig til å jobbe for det
enkle steg til sprettrumpe

Enkle steg til sprettrumpe!

Rumpetrening trenger ikke å være så avansert. Det skal derimot sies at det er snakk om seige muskler så det kan lønne seg å gi dem en aldri så liten utfordring!
bli sterkere i crossfit

CrossFit - slik blir du sterkere!

CrossFit er en styrke- og kondisjonstreningsform utviklet for å hjelpe folk til å få et bredt treningsutbytte. CrossFits treningsfilosofi handler om konstant varierte funksjonelle bevegelser som utføres med høy intensitet for å oppnå god fysisk form!
six-pack

Mageøvelser: 3 fantastiske og undervurderte øvelser som gir deg six-pack!

Du burde gjøre noen spesifikke mageøvelser for at du lettere skal få de definerte magerutene du ønsker deg. Og disse øvelsene er kanskje ikke nøyaktig av den typen du trodde.!
øvelser på treningsmatte

Treningsmatte - 8 gode styrkeøvelser på matte

Disse 8 øvelsene på treningsmatte vil gi deg en sterkere mage og kjernemuskulatur. Øvelsene kan gjerne kjøres etter hverandre i 3-5 runder.
treningsstrikker

Treningsstrikker = Must have til ferietreningen!

Treningsstrikker er et supert treningsredskap da de både kan brukes som en del av oppvarmingen din og i selve hovedøkten. Perfekt til ferietrening!
markløft

Dette enkle tipset gir deg garantert bedre effekt av treningsprogrammet ditt!

Uansett hva som er målet med styrketreningen din, så er det én ting du trenger for å nå det: progresjon. I dette innlegget får du et enkelt tips som er lett å følge, og som garantert gir resultater!
restitusjon

Restitusjon for best mulig treningsutbytte

Er du en av de som trener og trener uten å komme i bedre form, eller føler du deg tung, treg, sliten og trøtt etter en periode med mye trening? Da har du høyst sannsynlig mye å hente på restitusjonen!

LES MER OM TRENING