Fri frakt over 800,-

Gratis bytte

Lynrask levering

Over 750 000 ordrer sendt i Norge

Illustrasjon til artikkel om hvorfor du ikke får kontakt med rumpa under glute bridge

Glutebridge - Derfor får du ikke kontakt med rumpa!

Glutebridge er i vinden som aldri før, og visst er det en flott øvelse om du får den til. Men kanskje er du en av dem som føler det tar alle andre steder enn rumpa? Her gir vi deg 3 enkle tips du kan forsøke å gjøre, som muligens kan hjelpe deg litt på veien?

Hvorfor får du ikke kontakt med rumpa under glute bridge øvelse 1
Hvorfor får du ikke kontakt med rumpa under glute bridge øvelse 2

“Jeg kjenner det mest i bakside lår!”

Løsning: Da kan det være for at du har føttene plassert litt for langt i fra rumpa. Forsøk å ta de litt nærmere setet, og se hva som skjer!

“Jeg kjenner det mest i forside lår!”

Løsning: Da kan det være at du har føttene for NÆRT rumpa igjen. Forsøk å plassere de litt lenge i fra. Hvis det ikke fungerer så kan du forsøke å legge føttene på en stepkasse, slik at de kommer litt høyere enn overkroppen. Denne varianten vil ta mer på bakside lår, men kan i mange tilfeller også gi bedre kontakt med rumpa. Sørg også for å presse hælene i gulvet/steppen, IKKE tærne som jeg dessverre ser at mange gjør.

“Jeg gjør det du sier men kjenner fremdeles ingenting i rumpa!”

Løsning: Da kan det være at du har stram muskulatur på forsiden av kroppen. Start rumpeøkten med å tøye forside lår og hofteleddsbøyere (gjerne etter at du har utført egenmassasje!) og se om det ikke blir bedre. Du kan ellers leke deg litt med å enten plassere beina høyere som nevnt over, eller heve overkroppen ved å enten legge deg på en stepper eller en benk. Prøv begge deler å se hva som fungerer best for deg. Vi går da litt bort i fra glutebridge, men det er rett og slett ikke sikkert at glutebridge liggende på gulv fungerer så bra for deg. Da er det like greit å leke seg litt med å finne noe som kan fungere enda bedre.

God rumpetrening!

Hvorfor får du ikke kontakt med rumpa under glute bridge tøye fremside lår

Sist oppdatert: 12.10.2018 | Kategori: Trening

Mai Linn Michalsen