Fri frakt over 500,-

Gratis bytte og retur

1-4 dager levering

Over 700 000 ordrer sendt i Norge

Oppvarming på beindagen

It's legday people! Hvordan du forbereder deg til selve treningsøkten er svært viktig om du ønsker optimale resultater. Jeg vil absolutt anbefale at du utfører dynamisk oppvarming og aktiveringsøvelser før du starter på selve hovedøvelsene. Det finnes mange forskjellige øvelser du kan benytte deg av. Her har jeg samlet noen av de jeg ofte bruker, jeg gjør ikke alle hver gang, men plukker ut de som fungerer for meg der og da.

Dynamisk oppvarming/uttøying av hofteleddsbøyere

Worlds greatest stretch (den har sikkert mange andre navn og!)

Du starter og ender øvelsen fra/i en push-up posisjon, og tar et ben av gangen. På bildet ser du hele sekvensen med venstre fot frem. Gjør fem repetisjoner per bein.
 

Squat to stand
Start øvelsen i en dyp knebøyposisjon og løft så rumpa opp mens du holder hendene på tærne. Hold ryggen strak. repeter 5-10 ganger.

 

Aktiveringsøvelser for rumpa

Ett-beins reverse hyper med minibands
Før benet bakover/til siden og skvis alt du kan med rumpa. Repeter 5-10 ganger.

 

Goblet squat med minibands
Goblet squat med en strikk rundt knærne - Press knærne utover og bruk rumpa for å komme tilbake til stående.
 

Glute bridge
Kan gjøres som en aktiveringsøvelse ved at du for eksempel gjør som på bildet og fester en strikk rundt knærne. Når du kjører hofta opp fra gulvet presser du knærne utover.

 

Shop treningsstrikker

Sist oppdatert:  12.10.2018 | Kategori: Trening

Foto: @coacholsen

Mai Linn Michalsen