Gratis frakt over 800,-

Gratis bytte

Lynrask levering

850 000+ ordrer sendt

Illustrasjon til artikkel om styrketrening for fettforbrenning

Tren styrke - forbrenn mer fett!

For å få en stram kropp er du nødt til kvitte deg med fett, samtidig som du fyller ut med større muskler. Mange tyr til timevis med løping eller spinningtimer for å gå ned i vekt, men husk at det er hovedsakelig fettet du vil bli kvitt, ikke muskler. En kombinasjon av styrke og kondisjonstrening gjør at du får en lavere fettprosent mens du beholder musklene dine, noe som gir deg en fit og stram kropp!

Gjør dette for å forbrenne mer fett

Skaff deg mer muskler! Jo mer muskler du har jo høyere vil forbrenningen bli. Det krever rett og slett mer energi å holde muskler igang. Dette vil gi deg en stram kropp og minimalt med celulitter, så get pumping!

Tren store øvelser som knebøy, markløft og chins/pullups. I disse øvelsene belaster du de største muskelgruppene i tillegg til haugevis av andre mindre muskler. Dette er altså øvelser som vil bruke mye energi!

All aktivitet teller - Ta pushups mens du venter på at middagen blir ferdig, tren med strikk i stua, ha sex, løp etter ungene, gjør husarbeid (boring, men det brenner kalorier).

Husk at du ikke må tilbringe 1,5 time på treningssenteret for at det skal være en godkjent treningsøkt. Du kan helt fint booste fettforbrenningen med trening hjemme i stua også, hva med litt Tabata i dag?

Gjør den vanlige gåturen tyngre - hva med å ta på deg en vektvest neste gang du skal ut på tur og legg inn litt stigning i løypa?
Trener du styrkeøvelsene med korte pauser imellom vil du samtidig utfordre kondisjonen og dermed slå to fluer i en smekk!

Keep it simple: Tren litt mer, spis litt mindre = du går ned i vekt - og for å være sikker på at det kun er fett du mister, trener du styrke og spiser litt ekstra med proteiner! 

Skikkelig styrketrening er svært effektivt!

Styrketrening for fettforbrenning hip thrust

Sist oppdatert:  13.10.2018 | Kategori: Trening

Mai Linn Michalsen