Gratis frakt over 800,-

Gratis bytte

Lynrask levering

850 000+ ordrer sendt

FAQ - Ofte stilte spørsmål

FAQ - Ofte stilte spørsmål


Min bestilling

 

  • Endre bestilling

    • Hos oss kan bestillingen kun endres frem til den er behandlet ved vårt lager. Du kan normalt fjerne varer fra bestillingen, men vi har ikke mulighet til å legge til varer. Da kan vi eventuelt kansellere hele bestillingen din og du kan bestille på nytt.  
      Send oss da gjerne både gammelt ordrenummer for kansellering og nytt ordrenummer, slik at vi kan sjekke at alt er i orden. 


Ordrestatus

 

  • Jeg har ikke fått ordrebekreftelse, har min ordre gått igjennom?

    • Rett etter bestillingen kommer du til en side der det står: “takk for din bestilling”. På denne siden er det oppgitt et ordrenummer. Dette er et tegn på at ordren din har gått igjennom.  

    • Dersom du ikke mottatt ordrebekreftelse, kan det hende at ordrebekreftelsen har havnet i søppelposten. Ligger den ikke der kan du be om en kopi av ordrebekreftelsen din.  

  • Når vil min ordre sendes?

    • Dersom du har kjøpt en vare på forhåndssalg vil ikke ordren plukkes eller sendes før varen er på lager. Det vil i slike tilfeller være oppgitt en dato ved bestilling som angir hvilken dag varen er på lager.

    • Er varen på lager, vil den normalt plukkes innen 1-2 dager og sendes omgående. I høysesong og ved store kampanjer må det beregnes noe lengre tid.

    • Hvis du har kjøpt både en vare som er på forhåndssalg og en vare som er på lager, vil begge normalt sendes deg når den på forhåndssalg blir tilgjengelig.


Sporingsnummer

 

  • Hvor er pakken min?

    • På «min side» kan du spore pakken din, hvis du var innlogget da du bestilte 

  • Jeg har ikke fått sporingsnummeret på pakken min, hvor får jeg det? 

    • Du får sporingsnummer i en e-post fra oss når varen er sendt fra vårt lager. Da vil du kunne spore ordren når transportør har scannet den inn hos seg. Dette tar normalt en virkedag. 


Levering

 

  • Hvordan leveres ordren min til meg?

    • Vi bruker Bring og Helt hjem som speditører. Dersom varen du har bestilt veier over 35 kg vil varen bli levert hjem på døren ved bakkeplan av Bring. Dette er oppgitt på nettsiden. Mindre varer sendes til post i butikk eller til din postkasse. Dersom pakken får plass i postkassen sendes den med Helt hjem. 

  • Sporing?

    • Når varen sendes fra vårt lager, mottar du en mail med sporingsnummer.  

  • Hvor lang er leveringstiden? 

    • Leveringstiden avhenger av hvor i landet du bor. Vårt lager er i Mjøndalen, i Drammen kommune, og pakker som skal langt unna bruker lengre tid enn pakker som skal til nærområdet. Du kan regne med Postens normale leveringstid til deg fra terminalen i Oslo.  


Faktura og betaling

 

  • Kan jeg endre betalingsmåte etter å ha bestilt?  

    • Det er dessverre ikke mulig å endre din betalingsmåte etter betaling. Dersom du har valgt faktura og ønsker delbetaling, kan du kontakte Klarna for å høre om de kan endre dette for deg.

  • Kan jeg få rabatt?

    • Vi har i utgangspunktet kun tilbud på det som er på nettsiden vår. Dersom du ønsker et tilbud på et større kjøp, så kan du sende oss en henvendelse på salg@x-life.no med informasjon om hva du ønsker å kjøpe og be om et tilbud, så kommer vi tilbake til deg så snart vi kan.   

  • Jeg har fått faktura, men ingen varer. Når kommer varene mine?

    • Vi sender faktura når vi sender varene, så dersom du har mottatt fakturaen så er varene underveis til deg.

  • Jeg har kansellert min ordre, men ser ikke at pengene er tilbake på konto. Hva kan jeg gjøre? 

    • Det kan ta opp mot 5 virkedager fra ordren er kansellert til pengene er tilbake på konto, dersom du har betalt med debit-kort. Dersom du har betalt med kredittkort kan det ta lengre tid før du ser tilbakebetalingen, da bankene oftest oppdaterer dette en gang i måneden. 

 


Min side

 

  • Hva er passord og brukernavn til min side?

    • Brukernavnet er din e-postadresse, og dersom du har glemt ditt passord kan du enkelt trykke på “glemt passord”, så vil du motta en e-post i løpet av kort tid med mulighet for å lage deg et nytt passord.

    • Dersom du ikke mottar noen e-post, så er det veldig sannsynlig at du ikke har en brukerkonto hos oss. Da kan du enkelt opprette en! 


Retur

 

  • Jeg ønsker hjelp til å sende varen min i retur 

    • Er det under 30 dager siden du mottok varen din, så kan du sende den i retur til oss. Send oss gjerne en e-post og be om en returseddel. Det er en fordel om du har mulighet til å skrive den ut selv, men hvis ikke så kan vi sende deg en i posten. Se ellers gjerne informasjon på vår nettside angående bytte og retur.  

  • Når får jeg tilbake pengene mine? 

    • Vi behandler returer manuelt og fortløpende. Når din retur er behandlet vil du motta en e-post, og det kan ta opp til 5 virkedager før du har pengene tilbake på din konto dersom du betalte med kort. Dersom du betalte med faktura, vil Klarna kontakte deg for å få et kontonummer for utbetaling av summen.